Menu

Wydarzenia 21/22

Wycieczka w Góry Świętokrzyskie

W dniach 9 – 10 czerwca 2022r. uczniowie kl. IV – VIII wraz z wychowawcami: p. Anną Kowalczyk, p. Elżbietą Jankowską, p. Urszulą Młoduchowską oraz p. Renatą Wojdyną  pojechali na dwudniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie, której część kosztów, dzięki pani dyrektor Magdalenie Kożuch,  została sfinansowana  z projektu „Poznaj Polskę”.

Pierwszego dnia o godz. 7:50 pod szkołę został podstawiony autokar, którym około godz. 8:00 wyruszyliśmy w kierunku Kielc. O godz. 12:00 dotarliśmy do Huty Szklanej, skąd  razem z przewodnikiem wyruszyliśmy na spacer po gołoborzach, podziwiając wspaniałe widoki Łysogór. Chwilę zatrzymaliśmy się na Łysej Górze. Następnie drogą pątników zmierzających do relikwii Drzewa Krzyża Świętego dotarliśmy na szczyt Góry Świętego Krzyża. W klasztorze, który powstał na początku XI wieku, zwiedziliśmy Muzeum Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej, w kaplicy Oleśnickich widzieliśmy relikwiarz z cząstkami Drzewa Krzyża Świętego, a w krypcie grobowej, zwłoki rodziny Oleśnickich i, według tradycji, Jaremy Wiśniowieckiego.

Następnie zwiedzaliśmy Osadę Średniowieczną, w której odwiedzając poszczególne chaty, zapoznaliśmy się z zawodami oraz zajęciami ludzi żyjących w epoce średniowiecza.

Przedostatnim etapem naszej wędrówki w tym dniu było Muzeum Minerałów i Skamieniałości. Podziwialiśmy tam okazy szafirów, rubinów, agatów oraz ciekawe skamieliny pochodzące z różnych stron świata.

Ostatnim punktem było obejrzenie w Zagnańsku - Bartka – bardzo starego dębu, który liczy ponad 700 lat. Po zrealizowaniu zaplanowanego harmonogramu pojechaliśmy do Leśnej Promenady Księżyca – hotelu, w którym zjedliśmy  pyszną obiadokolację oraz zakwaterowaliśmy się w  pokojach.

Kolejnego dnia -  rano zjedliśmy obfite śniadanie, które dostarczyło nam energii do obejrzenia dalszych ciekawych miejsc Kielecczyzny.

Pojechaliśmy do Kielc i tam zwiedziliśmy Muzeum Pamięci Narodowej, zagraliśmy w grę terenową  „Śladami wielkich Polaków”. Następnie udaliśmy się do Kadzielni – dawnego wykopaliska wapienia. Podążając w kierunku Chęcin, zwiedziliśmy Skansen Ziemi Kieleckiej w Tokarni. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie Chęcin – ruin średniowiecznego zamku. Wrażeń dostarczyło nam wejście na wieżę widokową, z której podziwialiśmy panoramę Gór Świętokrzyskich. Było to jednocześnie nasze pożegnanie z tymi pięknymi terenami.

Wycieczka dostarczyła wszystkim niesamowitych wrażeń. Utwierdziliśmy się w przekonaniu, że podróże kształcą.

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

Zespół Szkolny w Ładzyniu

ul. Szkolna 4, 05-304 Stanisławów (wieś Ładzyń)